Applikációs áruház optimalizálás (ASO) tippek

 

applikációs áruház optimalizálás

Az ASO vagyis applikációs áruház optimalizálás egy olyan módszer, melynek során optimalizáljuk applikációit a magasabb rangsorolás elérése érdekében, az app webáruházakban.

Mit is értünk “optimalizálás”‘ alatt? Ez a folyamat alapjában véve a SEO, csak ebben az esetben a tevékenység az app áruházakra vonatkozik. Az egyetlen különbség az, hogy a SEO optimalizálás a weblapokra, az ASO pedig a Google Play Áruházára vagy az Apple Store-ra értendő.

Napjainkban növekvő számú cég és brand fektet be mobil applikációk fejlesztésébe, majd töltik fel ezeket az alkalmazásokat az app webáruházakba, melyek milliós profitot termelnek a vállalkozásoknak világszerte.

Ennek ellenére még sokan nem ismerik az ASO erejét

Egyes alkalmazásokat nehezebben lehet megtalálni, éppen ezért Önnek biztosnak kell lennie abban, hogy a feltöltött applikációja megtalálható lesz az app áruházakban. Tehát az applikációs áruház optimalizálás fontos része üzletének, mert egyszerűen fogalmazva, ha nem használja az app-ok rangsorolásának növelésére az ASO-t, akkor a felhasználók nehezebben fognak rátalálni alkalmazására.

Íme az ASO faktorok:

  • applikáció neve
  • kulcsszavak
  • leírás
  • alkalmazás ikonja
  • osztályozás és vásárlói vélemények
  • screenshot-ok

 Néhány tipp az alkalmazása rangsorolásának növelésre

1. Kulcsszókutatás

Válasszon ki releváns és magas forgalommal bíró long-tail és rövidebb kulcsszavakat. Ezek alapján válassza ki a kulcsszavait:

  • relevancia
  • nehézségi mérőszám ( difficulty score )
  • forgalmi mérőszám ( traffic score )

2. Az app címének ( nevének ) hatékony optimalizálása

A legfontosabb és releváns kulcsszó használata a címben drasztikusan megnövelheti annak esélyét, hogy applikációja magasabban rangsorolódjon a célzott kulcsszóra a keresési találatok között. Néhány tipp ezek beállításához:

  • legyen rövid
  • érdekes 
  • legyen lényegretörő
  • ne használja az app nevét vagy cége nevét kulcsszóként
  • vesszővel válassza el a kulcsszavakat
  • ne használjon ” bántó, támadó ” szavakat
  • ne használjon irreleváns kulcsszavakat
  • kerülje az üres helyeket a kulcsszavak előtt és után

3. Az applikáció leírása

A következőkben fókuszáljon az alkalmazás leírására. Olyan, az applikációját bemutató tartalomban gondolkodjon, amely rövid, tartalmazza a fő kulcsszavait és a vásárlókra koncentrál. A rövidebb mondatok célszerűbbek, mint a hosszabb paragrafusok. Néhány alapvető tipp:

  • kerülje a spam-nek minősülő marketing kifejezéseket
  • magyarázza el mit árul és miért hasznos az ügyfelek számára, ha letöltik alkalmazását
  • sorolja fel az applikációja jellemzőit és előnyeit
  • fókuszáljon az első három sorra
  • adjon hozzá leírásához figyelemfelkeltő cselekvésre felhívást ( CTA ) pl: ‘ Töltse le most ‘.

4. Az applikáció kategóriája

Adja alkalmazását a megfelelő és releváns kategóriához.

5. Az applikáció ikonja

Az alkalmazása ikonja bárhol felhasználható és ez éppen úgy képviseli applikációját, ahogy egy logó reprezentálja a márkáját. Néhányan nem gondolnak az appok ikonjának elkészítésére. Valójában nem foglalkoznak ezzel, pedig ez nagy hiba, mivel a vásárló ezt látja meg először. Egy a szemet is vonzó ikon, pozitív hatással lehet a letöltések számának növekedésére és végső soron a cég bevételeire is jótékonyan hat.

6. Az applikációról készült pillanatképek ( screenshots ) 

Adjon hozzá jó minőségű pillanatképeket applikációjához, mert a vásárlók mindig szeretik látni mit kapnak, mielőtt letöltik azt. Ezekkel a pillanatképekkel betekintést nyújthat a vásárlói számára alkalmazásának működésébe és funkcióiba. Készítsen annyi nagy felbontású screenshot-ot, amennyit csak lehetséges és lássa el feliratokkal is ezeket a pillanatképeket, azért hogy a felhasználók jobban megismerjék applikációját. További tippek:

  • csak magas követelményeknek megfelelő képeket használjon
  • első helyen szerepeljen a legjobb és releváns pillanatképe
  • írjon magyarázatokat a pillanatképeihez
  • annyi screenshot-ot használjon, amennyit csak lehetséges

7. Az applikációk véleményezése, értékelése

A pozitív vélemények és értékelések – határozottan kijelenthetjük – megnövelik az átkattintási arányt és annak esélyét, hogy többen fogják letölteni alkalmazását az app áruházakból.  A legjobb módja ennek az, ha megkéri barátait, hogy töltsék le és írják meg véleményüket az applikációról. Öt vélemény szükséges a csillagos értékelés mutatásához. Az értékelés abban is segíthet, hogy növeli a hezitáló vásárlókban a bizalmat, megindulhat bennük a gondolat, miszerint valóban hasznos az Ön által kínált applikáció. Növekszik annak az esélye, hogy letöltik és használják. További tippjeink:

  • kérjen véleményeket ügyfeleitől hírlevélben
  • reklámozza alkalmazásait online
  • tüntessen fel letöltésre ösztönző CTA linket
  • ösztönözze akciókkal, kedvezményekkel vásárlóit
  • kerülje el a negatív értékeléseket a vásárlókkal való kapcsolatának ápolásával

8. Teszteljen, kövesse nyomon és elemezzen

Következő lépésként elemezze az alkalmazása teljesítményét aszerint, hogyan mennyien töltötték azt le és hogyan tudja növelni a letöltés mennyiségét. Kövesse nyomon az applikációja optimalizálására kiválasztott kulcsszavak eredményességét, hatékonyságát is.

Olvassa el előző cikkünket is itt, ha lemaradt róla !

Bejegyzés megosztása:

Többnyire a keresőoptimalizálással kapcsolatos feladatokat látom el a Webstra csapatában, de emelett folyamatosan nyomonkövetem, mi is történik a folyamatosan változó digitális marketing világban és cikkeimben számot is adok az újdonságokról. Web: www.seohungary.eu, Linkedin https://hu.linkedin.com/in/seospecialista

Látogatottság növelés a Google Cégem segítségével
    • A Google Cégem segítségével könnyen felkerülhet a Google keresési listájának első oldalára, amely több látogatót biztosít weboldalának és nagyobb forgalmat cégének.

  • Teljes áttekintés a Google Cégem használatáról
  • Hogyan állítsa be, és mit tegyen, hogy a legtöbb potenciális ügyfelet elérje
  • Hogyan tartsa a kapcsolatot a vevőkkel a vásárlói hűség kialakításához
  • Google Cégem

Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Professzionális keresőoptimalizálási szolgáltatásunkkal gondoskodunk arról, hogy az Ön weboldala, az Ön számára fontos kifejezésekre a Google keresőjében az első találatok között szerepeljen.

További bejegyzések

Összes megtekintése