Az A / B tesztelés két lehetőség összehasonlításából áll, majd a kiértékelésből, mely megmutatja, hogy melyik teljesít a legjobban. Számos különböző esetben lehet használni, mint például főcímek, e-mailek, fizetett hirdetések tesztelésére. Az A / B segíthet meghatározni a marketing tervének hatékonyságát, mellyel végső soron pénzt takaríthat meg.
Ez a cikk a kezdőknek szánt útmutató, melyben megmutatjuk, hogyan kell kezelni a A / B tesztelés-t és bemutatunk néhány kulcslépést a tesztelések elkezdéséhez.
Hogyan kezdjen neki az A / B tesztelés-nek ?
Amikor az A / B tesztelés-ről esik szó, két lehetőség közül választhat.
1) A weboldali A / B tesztelés esetén a honlapja valamelyik design elemét kívánja tesztelni.
2) A weboldalán kívüli A / B tesztelés-kor, akár egy hirdetés-t, e-mail-t, CTA gombot vagy a főcím-et, stb., is tesztelheti.
E-mail esetében ez abból áll, hogy két változatot küld ki és megnézi, melyik konvertál jobban. Ezek után már tudni fogja, melyik lehetőséget válassza a következő e-mail kampánya során. Hirdetések esetén ugyanígy történik. Annak megismerése, hogy melyik hozza a jobb konverziót hasznos információval szolgálhat a reklám költségei elköltése során.
A teszteknek ugyanabban az időben kell futniuk, hogy hatékonyak legyenek és fontos, hogy ne teszteljen több dolgot egy időben.
Hogy a lehetőség kiválasztása eredményes legyen az Ön számára, meg kell bíznia a változókban. Például, ha tesztel egy call-to-actions elemet, akkor erre figyeljen oda:
- használt szavak és azok sorrendje
- CTA elemek elhelyezkedése
- design
A / B tesztelés-nek ezért a célok-ról és eredmények-ről kell szólniuk. Nincs szüksége A / B tesztelés megtervezésére, ha nem tudja, mit vár el ettől. A cél az lehet, hogy valami jobb süljön ki az egészből, mint a jelenlegi. Nemdebár ?
Mit kellene tesztelnie ?
Az A / B tesztelés szinte mindenre használható, de nyilván, nem fog minden egyes elemet letesztelni a honlapján. Itt vannak a legfontosabbak:
- főcím
- cselekvésre felhívás (CTA) a landing oldalán
- az eladásokat segítő grafikai elemek
- értékesítési szövegek vagy termékleírások
- képek
Az e-mail-ek esetében ezekre fókuszáljon:
- az e-mail tárgya
- cselekvésre felhívás gombok (CTA) a landing oldalán
- az eladásokat segítő grafikai elemek
- értékesítési szövegek vagy termékleírások
- képek
A hirdetések tesztelésekor összpontosítson a főcím-re és önmagában az ajánlatra, plusz – ha vannak – a képek-re és a call-to-actions elemekre. Ne feledje, hogy a tesztelés során a különböző hirdetések-nél használjon egyforma promóciót, hogy releváns adatokat kapjon.
Mennyi ideig kellene tesztelnie ?
Az A / B tesztelés időtartama attól függ, hogy mekkora forgalmat kap. Ez eltarthat néhány napig vagy hetekig, mint ahogy már említettük, ne teszteljen több dolgot egy időben, csak mindig egyet. Amennyiben a minőségi eredmény a célja már a kezdetektől, akkor legyen türelmes.
Fontos, hogy megtalálja a megfelelő időszakot:
- Ha túl rövid ideig futtatja a tesztet, akkor nem lesz elég számú közönsége a megfelelő következtetések levonására.
- Ha pedig túlságosan hosszú időt vesz igénybe az A/B tesztelés, akkor előfordulhat, hogy a túl sok adat összezavarja az eredményeket.
A lényeg, hogy az Ön vállalkozása számára olyan előnyöket hozhat az A/B tesztelés, amely alapjaiban változtatja meg cége eredményességét.
Bejegyzés megosztása:
Többnyire a keresőoptimalizálással kapcsolatos feladatokat látom el a Webstra csapatában, de emelett folyamatosan nyomonkövetem, mi is történik a folyamatosan változó digitális marketing világban és cikkeimben számot is adok az újdonságokról. Web: www.seohungary.eu, Linkedin https://hu.linkedin.com/in/seospecialista
Kérje ingyenes ajánlatunkat!
Professzionális keresőoptimalizálási szolgáltatásunkkal gondoskodunk arról, hogy az Ön weboldala, az Ön számára fontos kifejezésekre a Google keresőjében az első találatok között szerepeljen.