Hatékony Facebook hirdetés készítése lépésről lépésre

Facebook hírdetés

Amikor beállít egy fizetett hirdetést a Facebook-on, egy csomó jelölőnégyzetet ki kell pipálnia.

Biztos, hogy a megfelelő embereket célozza hirdetésével? A képek méretarányosak? A megfelelő típusú hirdetéseket futtatja? Őszinte leszek, ezek a beállítási lehetőségek első látásra kicsit összezavarhatják Önt.

Több mint 1,4 milliárd ember használja a Facebook-ot világszerte és a több mint 900 millióan látogatják minden nap. A Facebook egy egyedülálló lehetőséget biztosít a marketingesek számára, mellyel növelhetik organikus forgalmukat. Ahhoz, hogy hatékonyan kiaknázhassa a Facebook nyújtotta lehetőségeket Önnek sok időt és pénzt kell befektetnie, és még több időt kell szánnia kampánya felügyeletére és optimalizálására.

Összeállítottunk Önnek egy ellenőrző listát, mellyel segíteni szeretnénk abban, hogy a kampány felállítására fordított idejét lerövidítsük. Ez a lista biztosan segítségére lesz a hirdetési kampányainak felállításában és abban, hogy a megfelelő közönséget érje el a megfelelő időpontban Facebook hirdetéseivel.

      Részletes ellenőrző lista a Facebook hirdetések létrehozására és optimalizálására

A Facebook széles skáláját kínálja a fizetett hirdetési lehetőségeknek és kihelyezéseknek, de minden hirdetést három elemre lehet bontani:

1. Összes Kampány: itt láthatóak az általunk létrehozott kampányok, amennyiben nem hoztunk még létre kampányt a “+Kampány létrehozása” gombbal azonnal megtehetjük.

2. Összes Hirdetéssorozat: ha különböző közönséget akar megcélozni hirdetéseivel, itt hozhatja létre számos jellemzővel bíró, személyre szabott hirdetéseit.

3. Összes Hirdetés: itt láthatóak az aktuálisan már élő hirdetések. Minden hirdetési szettben érdemes több különböző jellemzőkkel bíró hirdetéseket létrehozni eltérő színnel, szöveggel, képekkel stb.

facebook kampány

 

Merüljünk bele a hirdetések létrehozásába.

# Válassza ki a legmegfelelőbb szerkesztőt

Kétféle eszközt kínál a Facebook fizetett hirdetések létrehozására: a Hirdetéskezelőt és a Power Editor-t. Hogy melyiket válassza a két lehetőség közül az nagyban függ a vállalkozása méretétől és a létrehozandó hirdetések számától is.

Míg a legtöbb céghez a Hirdetéskezelő passzol, a Power Editor-t azok a nagyobb hirdetők részesítik előnyben, akik pontosabb ellenőrzési kontrollt akarnak gyakorolni a különböző kampányokban.

Ebben a cikkünkben az Hirdetéskezelő használatát mutatjuk be részletesebben. ( Ha érdekli, hogyan hozhat létre hirdetéseket a Power Editor-ral kísérje figyelemmel blogunkat mert azt egy későbbi cikkünkben elemezzük ki )

# Válassza ki a a felálítandó kampány célját

A Facebook Hirdetéskezelő, mint sok közösségi média hirdetési hálózat a kampány célját tartja szem előtt. Indítás előtt a Hirdetéskezelő kérni fogja, hogy válassza ki a létrehozandó kampány célját.

9 különböző célbeállítás közül lehet választani.

 

Facebook hírdetés

Valamelyik cél kiválasztásával Ön biztos lehet abban, hogy a Facebook a legmegfelelőbb hirdetési opciót nyújtja  kampánya számára. A Facebook hírdetési opciók ezeket a lehetőségeket nyújtja:

Facebook hírdetés

Ahogy láthatja:

  • generálhat kattintásokat weboldalára,
  • kedvelőket szerezhet Facebook oldalához vagy
  • népszerűsítheti vállalkozását a helyi vásárlók, potenciális ügyfelek körében is a Facebook hirdetési rendszerét használva.

Ez a hirdetési platform a legkifinomultabb opciókat nyújtja marketing céljai eléréséhez.

# Válassza ki a célközönségét

Néhányat megemlítve, a beállítási lehetőségek közül Ön pozicionálhatja hirdetéseit országonként, településekre, irányítószámokra lebontva is.

Facebook hírdetés

 

A hirdetéseket lehetőség van érdeklődési körre és a viselkedésre is pozicionálni ezt azonban az anyag nagysága miatt egy későbbi írásunkban elemezzük ki.

Beállíthatja célcsoportját az emberek életkora alapján és meghatározhatja a napi maximális költségkeretet is, melyet a hirdetéseire szán. A költségek beállításáról lentebb írunk bővebben.

 

Facebook hírdetésA Facebook még a potenciálisan elérhető felhasználók számát is megbecsüli számunkra a beállított költségkeret alapján.

Facebook hírdetésHa speciális célközönséget szeretne elérni hirdetéseivel, jobban fókuszáljon céljaira. Például, ha márkaépítés vállalatának a célja vagy ajánlata szélesebb körben is vevőkre találhat, akkor ajánlatos több általános csoportot is kiválasztania.

A Facebook hirdetési rendszere olyan opciót is kínál, mellyel Egyéni Célközönséget is célozhat. Mondjuk azokat, akik cége adatbázisában szerepelnek vagy akik már használják applikációját, videójátékát, programját.

A témáról többet itt tudhat meg–>Facebook célzási források.

Amikor megtalálta azt a célközönséget, akik nagyobb számban reagálnak hirdetéseire, a Facebook lehetőséget nyújt arra, hogy elmentse ezeket a későbbi felhasználás érdekében – így Önnek nem kell újra ezeken a lépéseken végigmennie.

# Állítsa be a költségeket

A Facebook kétféle költségkeret beállítást ajánl a hirdetőknek: beállíthatnak napi költségkeretet vagy költségkeretet a teljes élettartamra.

Facebook hírdetés1. Napi költségkeret: ha azt szeretné, hogy hirdetési készlete az egész nap folyamatosan fusson, akkor válassza ezt az opciót. A  napi költségkeret használata azt jelenti, hogy a Facebook naponta ütemezi a költéseit. Ne feledje, hogy a napi költség minimum 1 USD vagy ennek megfelelő Forint hirdetési készletenként és legalább kétszerese a CPC-jének.

2.Költségkeret a teljes élettartamra: ha bizonyos, előre meghatározható ideig akarja hirdetéseit futtatni, akkor  Önnek ez az opció választása a megfelelő. Ez azt jelenti, hogy a Facebook arra az időszakra ütemezi a az Ön által megadott keretösszeget, melyet beállított a hirdetéseihez.

Ahhoz, hogy tovább tudjon finomítani költségei beállításán navigáljon a speciális beállításokba ( advanced options). Ebben a szekcióban meghatározhat pár fontos dolgot.

Ezek lehetnek:

Facebook hírdetés

# Készítse el hirdetését

Milyennek szeretné látni hirdetését? Az, hogy milyen egy jó hirdetés attól függ, milyen célokat fogalmazott meg a legelején.

Ha több kattintást szeretne kapni honlapjára a Facebook Hirdetéskezelő ezt az opciót kínálja Önnek–>Kattintás a weboldalra. Ez lehet a megfelelő vállalkozása számára, nem igaz?

Ez a hirdetési opció 2 formátumból áll:

facebook hirdetes tipusok

Végső soron ez azt jelenti, hogy létrehozhat egyetlen képből vagy videóból álló hirdetést (linkek), ami így néz ki.

Facebook hírdetés

vagy több képből álló hirdetést (galéria formátumú hirdetés), amely 3-5 gördíthető képből állhat.

Facebook hírdetés

Amikor eldöntötte melyikre van szüksége feltöltheti kreatívjait. Ezen a ponton tartsa szem előtt, hogy minden típusú hirdetésnek megvannak a design kritériumai, mint pl. a képek mérete, címek és szövegek hossza.

További információt erről a témáról itt olvashat—>Facebook link ads.

Ne feledje, hogy ez a hirdetési opció az ” emberek irányítása a weboldalához ” célkitűzésre vonatkozik.

Ha a ” bejegyzések népszerűbbé tételét ” választja, akkor ehhez a hirdetési beállításokhoz fog eljutni–>Aktivitás oldalbejegyzésnél: fénykép hozzáadása.

Ennek a hirdetésnek speciálisak a design beállítási lehetőségei, melyről itt olvashat többet–>Facebook hivatkozások.

Miután kiválasztotta a hirdetés típusát, a Facebook Ads Manager kérni fogja Önt arra – azonosítsa, hogyan szeretné megjeleníteni a hirdetését. A következő lehetőségek állnak rendelkezésére:

  • asztali hírfolyam (a leghatékonyabb hirdetési forma kezdő hirdetőknek mindenképpen ez ajánlott),
  • mobil hírfolyam,
  • és jobb oldali oszlop (főképpen Facebook Remarketingre, Retargetingre használható).

Így jelennek meg ezek a hirdetések:

Asztali hírfolyam

Facebook hírdetés

Mobil hírfolyam

Facebook hírdetés

Jobb oldali oszlop

Facebook hírdetés

Vegye figyelembe, ha Önnek nincs még Facebook oldala, akkor csak Jobb Oldali Oszlop Hirdetést futtathat.

# Jelentés a hirdetései eredményességéről

A Facebook Hirdetés Kezelője egy nagyon kifinomult platform, mely biztosítja a hirdetők számára a kampányaik áttekintését.

A Facebook szerint ezek a legfontosabb mérőszámok, melyeket érdemes követni és folyamatosan kiértékelni:

  • teljesítmény, 
  • elköteleződés,
  • videók,
  • honlapok,
  • alkalmazások,
  • események,
  • kattintások,
  • beállítások.

Számos olyan mérési eszközzel segíti a Facebook a hirdetőket, melyekkel jobban megismerhetik látogatóikat és nyomon követhetik ezeket az embereket, azt ahogyan reagálnak hirdetéseikre, posztjaikra. Kezdje a tanulást az alapokkal–>Facebook mérési alapok.

Korábbi cikkünkből megismerheti a Google Kereső Konzol újításait és annak kezelését is.

Bejegyzés megosztása:

Helyi kereső optimalizálással és konverzióoptimalizálással foglalkozom a Webstra csapatában.

További bejegyzések

Összes megtekintése