Honlap látogatottság mérés, avagy Google Analitika lépésről-lépésre kezdőknek

 

google-analytics1

 

Amikor egy új ügyfél felkér bennünket, hogy növeljük céges honlapja vagy webáruháza látogatottságát vagy a konverzióját, mindig az az első, amit megkérdezek tőle: “Jelenleg hogyan méri honlapja látogatottságát és a konverziót?”

Ilyenkor meglepő válaszokat kapok:

“Mi csak az eladásokat mérjük.”

“Mi mérjük a látogatások számát és a ROI-t az általam kitalált számítás alapján, és egy excel táblázatba vezetjük.”

“Miért, lehet mérni?”

“Hááát….”

Mindig meglep az, hogy milyen sokan nem ismerik és nem használják az olyan ingyenes eszközöket, mint a Google Analytics, és nem mérik a honlapjukra érkező forgalmat és a konverziót. Tehát bárki belekezd a honlapja SEO vagy konverzió optimalizálásába, az első dolog, amit meg kell tanulni az, hogy hogyan mérje, mi is folyik valójában a honlapján.

Ezért elkészítettem egy útmutatót, ami teljesen kezdőknek szól, és ami részletesen megtanítja a Google Analytics használatát.

Tehát lássuk mit tartalmaz a Google Analytics lépésről-lépésre kezdőknek:

 

1. Google fiók létrehozása (ezt kihagyhatja ha már van)

2. Hogyan kapja meg egyedi nyomkövető kódját

2. a) Ha első alkalommal lép be a Google Analytics fiókba, akkor olvassa tovább. Ha nem ez az első alkalom, hogy használja fiókját, akkor lépjen a 2.b pontra

2.b ) Ha nem ez az első alkalom, hogy használja az analitika fiókját

3. Telepítse a kód részletet

4. Adjon hozzá célokat, hogy nyomon tudja követni a konverziót

5. A Google Analytics jelentéseinek értelmezése.

 

1. Google fiók létrehozása (ezt kihagyhatja ha már van)

Amennyiben nem rendelkezik Google Analytics fiókkal, nyitni kell egyet ahhoz, hogy hozzáférjen a Google ingyenes analitikai eszközéhez. Kattintson ide a Google fiókja megnyitásához.

 

2. Hogyan kapja meg egyedi nyomkövető kódját

Kattintson ide, hogy elérje a Google Analytics kezdő oldalát. Hozzon létre új fiókot vagy jelentkezzen be a már meglévő fiókjába.

 

2.a) Ha első alkalommal jelentkezik be a Google Analytics fiókjába, akkor olvassa el ezt a részt. Ha nem, akkor ugorjon a 2.b részre

Ha az első alkalommal nyitotta meg a Google analitikus eszközét, akkor válaszolnia kell néhány kérdésre, és el kell fogadnia a Google szolgáltatási feltételeit mielőtt megkapja a nyomkövető kódját.

Az első oldalon a következőket fogja kérni a rendszer:

Válassza ki, hogy mit szeretne mérni, webhelyet vagy mobil alkalmazást. Adja meg a fiókja nevét, ez bármi lehet, nem kell egyezzen a weboldala nevével. Adja meg a weboldala nevét, ide is szabadon beírhat bármit, de érdemes olyan nevet adni, amiből egyből be tudja azonosítani a webhelyét. Ezután írja be a weboldala URL formátumát “www.mywebsite.com” ( Ha weboldala biztonságos https megoldást használ, győződjön meg róla, hogy rendesen be legyen állítva). Az ipari beállítás fül és az időzóna beállítása szerintem mindenkinek menni fog.

Az adatmegosztási beállításoknál érdemes minden ajánlott funkciót bekapcsolni. Mindenképpen olvassa át a funkciók leírását és csak azt élesítse, amit szeretne. Utána a nyomkövetési azonosító lekérése gombbal mehet tovább. Itt fogadja el a Google Analytics általános szerződési feltételeit, és készen is van. A következő ablakban már az analytics adminisztrációs felülete jelenik meg, ahol a a megadott URL-hez tartozó egyedi nyomkövető kódját találja.

google-analitika

 

Másolja ki a kódrészletet és lépjen a 3. lépésre, hogy megtanulja, hogyan kell a honlapjába integrálni azt.

2.b ) Ha nem ez az első alkalom, hogy használja az analitika fiókját

Ha nem először jelentkezik be az Analytics fiókjába és szeretne új weboldalt hozzáadni, akkor az “adminisztrálás” oldalon kattintson a “fiók” alatti lenyitható menübe, és válassza az “új fiók létrehozása” lehetőséget.

google-analitika

 

Az ezután következő oldal az “új fiók”, ezt ki kell tölteni a 2.a pontban leírtak szerint. Azután a “nyomkövetési azonosító lekérése” gombra kattintva elfogadjuk a Google szabályzatot, és már kapjuk is az új domain-hez tartozó egyedi azonosító kódrészletet.

Másolja ki a kódot és lépjen a 3. lépésre, ahol megmutatom, hogyan kell a honlapjába integrálni azt.

3. Telepítse a kód részletet

Most, hogy megvan a nyomkövető kódrészlet, integrálnunk kell azt a weboldalunkba.

Csak annyit kell tennie, hogy a kódot a honlapja minden oldalába beillessze. A leggyakoribb hiba, hogy csak az index.html/php oldalba illesztik be a kódot, pedig ahhoz, hogy rendesen működjön, minden oldalba be kell illeszteni azt a  <head> és </head> html címkék közé. Amennyiben a weboldala CMS (tartalom kezelő) rendszerben lett létrehozva, amilyen például a WordPress, akkor ezt a procedúrát megspórolta magának, ugyanis a tartalom kezelő rendszerek esetében csak egy helyre kell beilleszteni a nyomkövető kódot, illetve sok esetben csak a követési azonosítót. A többit a CMS rendszer elintézi Ön helyett. Azt hogy pontosan hol található ez a rész a témától, és a telepített eszközöktől függ (javaslom átolvasni a téma és a telepített eszközök leírását).

Ha nem sikerül beillesztene a kódot, javaslom vegye fel velünk a kapcsolatot.

Miután ezt befejezte, a Google Analytics-nak szüksége van némi időre, hogy feltérképezze a honlapját és elkezdje gyűjteni az adatokat. Mindössze annyit kell tennie, hogy türelmesen vár 12-24 órát, amíg az eszköz frissül, és megjelennek a weboldalára vonatkozó adatok.

Még egy dolog van, amiről itt szeretnék szót ejteni, az pedig a webhely tulajdon visszaigazolása. Ezt az “adminisztrálás” oldalon a “tulajdon beállítási menü alatt a “webmestereszközök beállításai” részen található “szerkesztés” linkre kattintva állíthatja be.

google-analitikatulajdon-beallitasai

 

A ” szerkesztés ” linkre kattintva Ön ide jut.

 

google-analitika-tulajdon-beallitasai2

Majd a ” webhely hozzáadása a Search Console rendszeréhez ” linkre kattintva jut el a következő oldalra.

 

google-analitika-tulajdon-beallitasai3

Ezen az oldalon láthatja azt a ” HTML kód-ot “, amelyet Önnek vagy webmesterének fel kell töltenie honlapjára, majd ellenőriznie kell működik-e a kód rendesen.

Amikor a Google analitika visszaigazolja a kód meglétét a weboldalán, akkor tekinthető a tulajdonjog visszaigazolása véglegesnek. Ha 48 óra elteltével sincs visszaigazolva a tulajdon, akkor ismételje meg a tulajdon visszaigazolása részben leírtakat annak érdekében, hogy megbizonyosodjon a kód helyes beépítéséről.

4. Adjon hozzá célokat, hogy nyomon tudja követni a konverziót

 

Ha már a Google analitikai kód megfelelően installálva van weboldalába, beállíthatja a konverziók nyomonkövetését.

A ” célok ” beállításával Ön mérheti mennyi:

  • látogatóból lett hírlevél feliratkozó
  • látogató érdeklődött terméke, szolgáltatása iránt
  • látogató vásárolt webáruházából stb.

A ” célok ” beállításához először a Google analitika főoldalán kattintson az ” Adminisztrálás ” linkre, majd a ” Megtekintés ” alatt —> ” Célok ” –> ” Új cél ” —> ” Cél beállítása ” – ahol többféle konfiguráció közül választhat, attól függően, hogy például a ” Megrendelés-t ” vagy a ” Feliratkozók-at ” szeretné mérni.

Ebben a példában azt mutatjuk be, hogyan kell a ” Cél URL-t ” beállítani, ha mondjuk megakarjuk tudni, mennyien iratkoztak fel a kapcsolat.html oldalunkon. Tehát a csatorna így néz ki.

kapcsolat.html —> köszönöm.html

 

google-analitika-köszönöm

Útvonal beállítása, amelyen keresztül a látogató eljut a célig.

google-analitika-kapcsolat

 

Amikor ezeket a URL-eket megadta, egyszerűen csak klikkeljen a ” Cél mentése ” linkre. És kész ! Mostantól nyomon követheti a konverziókat.

Ha túl bonyolultnak tűnik a konverziós célok beállítása, vegye fel velünk a kapcsolatot.

5. A Google analitikai jelentéseinek értelmezése.

 

A Google analitika főoldalán a ” Jelentéskészítés ” alatt található bal oldalon, a ” Konverziók “.

Először kattintson a ” Célok ” linkre, majd válassza ki a ” Csatornaábrázolás-t “.

google-analitika-csatornaábrázolás

Itt az adott időszakot kiválasztva láthatja, mennyi látogatóból milyen konverziós arány mellett mennyi volt az adott kampányra vonatkozóan pl. a megrendelés vagy feliratkozás.

A konverziós arányt a Google analitika így határozza meg: cél látogatás/teljes látogatás=….%

Ez a százalékos arány mutatja meg a kampányunk eredményességét és sikerességét.

Ha túl bonyolultnak tűnik a az analitikai riportok megértése és értelmezése, keresse szakértőnket.

Bejegyzés megosztása:

Helyi kereső optimalizálással és konverzióoptimalizálással foglalkozom a Webstra csapatában.

Látogatottság növelés a Google Cégem segítségével
    • A Google Cégem segítségével könnyen felkerülhet a Google keresési listájának első oldalára, amely több látogatót biztosít weboldalának és nagyobb forgalmat cégének.

  • Teljes áttekintés a Google Cégem használatáról
  • Hogyan állítsa be, és mit tegyen, hogy a legtöbb potenciális ügyfelet elérje
  • Hogyan tartsa a kapcsolatot a vevőkkel a vásárlói hűség kialakításához
  • Google Cégem

Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Professzionális keresőoptimalizálási szolgáltatásunkkal gondoskodunk arról, hogy az Ön weboldala, az Ön számára fontos kifejezésekre a Google keresőjében az első találatok között szerepeljen.

További bejegyzések

Összes megtekintése