Landing oldal vagy honlap URL egy Adwords kampányban ?

adwords kampány

Mi legyen a PPC kampány célzott URL-je – a cselekvésre felhívó landing oldal vagy a honlap ?

Az adwords kampány vezetője számára kihívást jelenthet a célzott URL felvázolása a hirdetőnek. A legtöbbször a honlap tulajdonosa hirdetéseket szeretne futtatni különböző PPC hálózatokon, mint a Google, Bing, Facebook, 7search és az Amazon, de vitatja van-e landing oldalra szüksége. A honlap létrehozását követően egy landoló oldal többlet költséget vonna maga után és a hirdetők nem szívesen fizetnek ezért is.

Hogyan oszlassuk el a kétségeket ?

Mielőtt megvitatnánk a megoldást, először értsünk meg néhány fontos szempontot:

1.Honlap és a honlap típusai

2.Landing oldal és a landing oldal típusai

Egy honlap legegyszerűbb meghatározása ” informatív web oldalak gyűjteménye”. Kategórizálhatjuk ezeket a honlapokat a rajtuk lévő információk alapján, mint üzleti, ipari, oktatási vagy vásárlási stb. témájú.

Amikor a felhasználó a honlap egy oldalára érkezik azt mondjuk, hogy ez a “landing oldal”. Tehát, többnyire egy egyedülálló weboldal az érkező oldal.

Mi a cselekvésre felhívás (Call-to-actions) és a cselekvésre felhívó landing oldal?

“Cselekvésre felhívás” egy olyan kifejezés, amely mutatja a “gyors cselekvés” terminológiáját és a felhasználó viselkedését. Ezeket a szavakat elsősorban a weboldal tervezésnél használják, mint pl. “kattintson” vagy “iratkozzon fel” gombok formájában.

Ez vezet a vevőszerzéshez, vásárláshoz, telefonáláshoz, vagy másképpen a konverzióhoz. Ha valamelyik honlapon ezekről jön a  látogató és könnyen elköteleződik, akkor ezt az oldalt nevezik a “minden cselekvésre felhívó landing oldal“-nak.

Elemei a cselekvésre ösztönző landing oldalnak (érkezési oldal a Google adwords kampányhoz):

  • hívó gomb
  • kisebb kapcsolat űrlap
  • helyes levelezési azonosító
  • lakcím információk
  • releváns információk és tartalmak
  • vonzó és tisztán kivehető képek
  • termék ismertető videók
  • reszponzív mobil design
  • megfelelő nagyságú weboldal

Mi a megjelenített (display) URL az adwords-ben?

Az URL-eket, melyek láthatók bannereken, videó hirdetések-ben vagy mobil app-okon, hívjuk “megjelenített URL-nek”. A hirdetési kampányok célja nem csak az, hogy elérjük a megfelelő embereket, hanem az elköteleződés elérése, tehát az, hogy az embereket rendszeres látogatásra ösztönözzük.

A honlap URL-t mindig csak “megjelenített URL-ként” használjuk a képes hirdetésekben, kereső hirdetésekben, videó hirdetésekben stb. Az sem jó, ha az érkező oldala túl vonzó a megjelenő URL-nek köszönhetően, mert ebben az esetben túl sok lesz a rendszeresen visszatérő látogató.

ppc kezelés

ppc kezelés

Mi a célzott (targeted) URL a PPC-ben?

Ha egy cég vagy hirdető nagyobb ismertséget szeretne szerezni termékeinek, szolgáltatásainak, ennek támogatására a PPC (pay per click) reklám eszközt hívhatja segítségül.

A kiválasztott, célzott URL-nek meg kell felelnie a Google követelményeinek, tehát lényeges, hogy az egy landing oldal legyen, ahol a termék vagy szolgáltatás található. Bármelyik platformot vagy hirdetési hálózatot választhatja a hirdető, de a célzott URL kötelező része a hirdetésnek.

Szüksége lenne egy új landing oldalra vagy a meglévő honlap is jó lesz erre a célra – Valójában melyik a legjobb célzott URL?

A fő kérdés – egy PPC kampány megköveteli egy új cselekvésre ösztönző landoló oldal elkészítését? A legtöbbször a válasz: igen. Különösen, amikor beállítja a kattintási költséget egy CPC kampány során, mert a kattintásokért fizet.

Ha nem állít be különböző oldalakat a kampányához, akkor előfordulhat, hogy látogatója semmilyen – az Ön számára értékes - cselekvést nem hajt végre oldalán. A landing oldalának az összes szükséges elemet tartalmaznia kell a fent említettek alapján.

Ha ilyen típusú érkező oldalakat készít, lennie kell rajta ösztönző elemeknek, mint a feliratkozás, integrált videó vagy letöltés CTA gomb.

Konklúzió: a kampányok során használhatja a honlapját és új landing oldalt is beállíthat célzott URL-ként. A legjobb döntés az, ha új érkező oldalt készíttet a Google AdWords PPC kampányaihoz cégünkkel !

Bejegyzés megosztása:

Többnyire a keresőoptimalizálással kapcsolatos feladatokat látom el a Webstra csapatában, de emelett folyamatosan nyomonkövetem, mi is történik a folyamatosan változó digitális marketing világban és cikkeimben számot is adok az újdonságokról. Web: www.seohungary.eu, Linkedin https://hu.linkedin.com/in/seospecialista

Látogatottság növelés a Google Cégem segítségével
    • A Google Cégem segítségével könnyen felkerülhet a Google keresési listájának első oldalára, amely több látogatót biztosít weboldalának és nagyobb forgalmat cégének.

  • Teljes áttekintés a Google Cégem használatáról
  • Hogyan állítsa be, és mit tegyen, hogy a legtöbb potenciális ügyfelet elérje
  • Hogyan tartsa a kapcsolatot a vevőkkel a vásárlói hűség kialakításához
  • Google Cégem

Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Professzionális keresőoptimalizálási szolgáltatásunkkal gondoskodunk arról, hogy az Ön weboldala, az Ön számára fontos kifejezésekre a Google keresőjében az első találatok között szerepeljen.

További bejegyzések

Összes megtekintése