Mennyire különbözik a mobil SEO az asztali SEO-tól

mobil seo

A mindennapi modern környezetünk már a mobilról szól – legyen az alapkutatás, vásárlás, marketing stb. Ez egy olyan dolog, amely kihat a célközönség elérésére használt hagyományos megközelítéseinkre. Korábban csak az asztali SEO létezett, amelyen keresztül a márkákat marketingelték.

A növekvő számú látogatói elkötelezettség révén, melyek már a mobil eszközökön keresztül valósulnak meg, minden vállalkozásnak szüksége van nem csak egy mobil-barát honlapra, hanem az olyan marketing stratégiák adaptálására is, melyek magukban foglalják az asztali és a mobil SEO-t is annak érdekében, hogy a potenciális ügyfeleket még hatékonyabban érjék el.

Mobil barát weboldal

Egy a közelmúltban kiadott Google frissítés szerint, a mobil-barát oldalak lényegesen hozzájárulnak egy üzlet sikeréhez. Ez sarkallja az online vállalkozásokat arra, hogy megtalálják azokat a lehetőségeket egy alap elemzés elkészítéséhez, amely tartalmazza:

Hogyan teljesít mobil weboldaluk ?

Milyen ideális módszerek léteznek a teljesítmény javítására ?

Milyen szempontok alapján közelítsék meg a versenytársakat ?

Ezeken a kérdéseken keresztül minden üzletember kialakíthatja a legjobb módját annak, hogyan növelje az elköteleződést különösen akkor, amikor a forgalom egyre jobban növekszik a mobil eszközökön. Ez nem jelenti szükségszerűen azt, hogy az asztali SEO-ról a mobil SEO-ra kell helyezni a hangsúlyt.

Valójában léteznie kell egy egyedi megközelítésnek annak érdekében, hogy egy márka felismerhető, látható legyen az asztali keresőoptimalizáláson és mobil SEO-n keresztül is.

Először is szükség van mindkét terminus tisztázására

1. A mobil SEO magába foglalja a keresőoptimalizálást a mobil keresésekre,

2. míg az “desktop” SEO abban segít, hogy weblapunkat az asztali keresésekre optimalizálja.

Hogy pontosabb legyek, a mobil SEO és asztali SEO két különböző összetevője a keresőoptimalizálásnak, mely stratégiák segítenek jobb rangsorolást elérni a keresőkben.

A különbségeket vizsgálva, a mobil oldalakra való keresőoptimalizáláskor egyszerűen csak alkalmazni kell az általános SEO irányelveket, beleértve a relevanciát, hozzáférhetőséget és a mobil keresések marketingjét.

Ugyanez nem vonatkozik az asztali oldalakra. Vannak árnyalatok és különbségek, amelyek az első helyen állnak. Kihagyhatatlan tény az is, hogy vannak olyan technikák a mobil SEO-ban, melyeket alkalmazni lehet az asztali keresőoptimalizálásban is.

mobil seo

 Keresési viselkedés

A másik jelentős eltérés a keresési viselkedésre vonatkozik, amely gyakran szándék-alapú. Emiatt fontos felismerni azt, hogy ez a viselkedés, hogyan változtatja meg a felhasználók keresési szokásait attól függően – milyen eszközöket használnak.

Összegezve azt mondhatom:

1. A mobilt használókra másfajta keresési viselkedés érvényes, mint az asztali gépeket használókra

2. A mobil keresésekre vonatkozó minőségi mutatók eltérőek az asztali keresésektől

3.  A mobil keresések rangsorolási algoritmusa is különbözik az asztali keresésekétől

4.  Egy reszponzív mobil honlap többe kerülhet, de sokkal kisebb a karbantartási költsége, mint egy asztali oldalnak

5. A mobilra optimalizált weboldalak gyorsabban töltődnek be, mint az asztali oldalak, ami pozitívan hat a mobil keresésekre, az elköteleződésre és a felhasználók “élményére” is

Ezek a tények azt jelzik, hogy a mobil SEO szolgáltatások és technikák különbözőek mindkét esetben.

Ezért először ki kellene elemeznie a célközönségét, majd ez alapján kidolgozni a megfelelő kombinációját az asztali és mobil SEO stratégiának.

Bejegyzés megosztása:

Többnyire a keresőoptimalizálással kapcsolatos feladatokat látom el a Webstra csapatában, de emelett folyamatosan nyomonkövetem, mi is történik a folyamatosan változó digitális marketing világban és cikkeimben számot is adok az újdonságokról. Web: www.seohungary.eu, Linkedin https://hu.linkedin.com/in/seospecialista

Látogatottság növelés a Google Cégem segítségével
    • A Google Cégem segítségével könnyen felkerülhet a Google keresési listájának első oldalára, amely több látogatót biztosít weboldalának és nagyobb forgalmat cégének.

  • Teljes áttekintés a Google Cégem használatáról
  • Hogyan állítsa be, és mit tegyen, hogy a legtöbb potenciális ügyfelet elérje
  • Hogyan tartsa a kapcsolatot a vevőkkel a vásárlói hűség kialakításához
  • Google Cégem

Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Professzionális keresőoptimalizálási szolgáltatásunkkal gondoskodunk arról, hogy az Ön weboldala, az Ön számára fontos kifejezésekre a Google keresőjében az első találatok között szerepeljen.

További bejegyzések

Összes megtekintése