Miért nem elég csak a SEO

Éppen keresőoptimalizálják honlapját ? Ez ma már nem elég !

A SEO forgalmat irányít webhelyére, de ezekből a látogatókból nem lesznek vásárlók. Hatékony tartalom, üzenet és cselekvésre felhívás ( call to actions ) nélkül a SEO-ra fordított összeg csak kidobott pénz !

konverzió optimalizálás

 

A keresőoptimalizálás folyamatosan változásban van. A keresőmotorok már nem csak a kulcsszavakat és a linkeket figyelik.

Olyan mutatókat mérnek, mint:

  • a bizalom szintje,
  • a honlapjára mutató linkek minősége ( authority ),
  • a tartalmak frissessége,
  • a tartalom publikálás gyakorisága,
  • és egyre inkább a közösségi média szignálok.

 Az első probléma

Az első probléma abból adódik, hogy a régi keresőoptimalizálási módszerek elavultak. A régi megközelítés szerint, kizárólag az oldalakon lévő konkrét kulcsszó kifejezésekre építettek külső hivatkozásokat, sajátos horgony szövegekkel. Tehát, ha a kulcsszó megfelelő mennyiségben szerepelt az oldalon, és elég mennyiségű link hivatkozott horgony ( anchor text ) szövegekkel az oldalakra – ez elég volt SEO szempontjából.

konverzió optimalizálás

A keresőmotorok visszavágtak és megszigorították a szabályokat azáltal, hogy a keresési algoritmusok sokkal kifinomultabbak lettek.

Ennek eredményeként az oldalakon elhelyezett kulcsszavak és az oldalakra mutató külső hivatkozások számának növelése már nem elég. Most már a keresők, a honlapjára mutató linkek megbízhatóságát veszik górcső alá.

Vizsgálják a helyi szignálokat, a minőségi linkeket, a közösségi hálózatok szignáljait és még több száz más jellegű kritériumot, mely alapján még pontosabb és hitelesebb képet kapnak egy weboldalról. Ennek hatására kulcsszavakkal és külső hivatkozásokkal (csak SEO-val ) nehezebb befolyásolni a keresési eredményeket.

konverzió optimalizálás

A második probléma

Itt van a második és még égetőbb probléma a keresőoptimalizálással akkor, ha ez az egyetlenként alkalmazott online marketing stratégia.

Minden módszert és technikát bevetve bekövetkezik, hogy a látogatók a honlapjára érkeznek a keresőkből. Rendben, de mi történik, ha odaérnek? Az ügyfél és a megbízott SEO cég is azt feltételezi, hogy a legnehezebb feladat, az embereket odairányítani egy honlapra és ha ez megtörténik, ha ott vannak, vásárolni is fognak. Tudni akarja a véleményünket ? Ez ebben a formában nem igaz !

konverzió optimalizálás

A web marketing nem másról szól, mint  – eladni az interneten. Nem elég, hogy van weblapja és az emberek látogatják is. Kivéve, ha egy jól ismert márkáról beszélünk, az emberek milliónyi más utat is választhatnak és nincs különösebb okuk arra, hogy az Ön honlapjáról vásároljanak.

A vásárlói pszichológia így működik. Ha az ügyfél nem tekinti az Ön cégét megbízhatónak, mérvadónak, ha nem kapja meg a keresett információkat, vagy ha nem oldja meg problémáját – a potenciális ügyfelek elpártolnak Öntől. Az emberek másodpercek alatt hozzák meg döntéseiket.

konverzió optimalizálás

Megoldások konverzió optimalizálásra

Csábító és releváns ajánlatok: A B2C környezetben az olyan üzenetnek, mint “Ingyenes házhozszállítás” kicsi a költsége, azonban kedvező hatást érhet el vele. A B2B környezetben fontolja meg az “Ingyenes próba” ajánlatot.

Társadalmi bizonyítékok: ilyen konverzió növelő, társadalmi biztosítékok lehetnek a fogyasztói, vásárlói vélemények és / vagy esettanulmányok, névvel, fotóval, honlap címmel stb. való közlése a honlapon.

Jól látható elérhetőségek: világosan mutassa meg elérhetőségeit, a telefonszámot és / vagy egy élő chat lehetőségét, amely jellemzően emeli a konverziót azáltal, hogy növeli a látogatók bizalmát. Egy “igazi” cég érzetét kelti, ahol ügyelnek arra, hogy élő személy válaszoljon az ügyfél kérdéseire.

Hitelesség: a “bizalom pecsétek”, eredetiség, védjegyek használata nagymértékben megnövelik a fogyasztóban a megbízhatóság érzetét. Ez mondható el a “digitális tanúsítványok” esetéről is, (mint pl. a legelterjedtebb VeriSign) melyek még hitelesebbé teszik a honlapját és persze növelik a konverziót.

Garanciák: az ügyfelek számára nyújtott garancia több bizalmat ébreszt az ajánlatával kapcsolatban a vásárlóban, így ez általában növeli a konverziós arányt is. Hasonlóképpen, a hosszabb időtartamú garanciák (pl. 30 nap helyett 365 nap) még jobban növelik a konverziót.

A landoló oldalak fontossága: ha a landing oldala ezt mondja “Isten hozta”, vagy csak a honlapja nevét mutatja, az nem túl hatékony. Jól megtervezett és kidolgozott landoló oldallal igyekezze kiaknázni a lehetőségeket, mert ennek komoly a konverzió növelő képessége, amit folyamatos A/B split teszteléssel tehet még hatékonyabbá.

Cselekvésre felszólító gombok: a CTA gombokkal rávezethetjük a látogatókat arra, hogy mit is kell tenniük a továbbiakban. Ilyen pl. feliratkozás, letöltés, vásárlás, melyek használatával, ha ezeket call-to-action felhívásokat megfelelően és célzottan helyezi el, magasabb konverzióhoz jut.

Közösségi média jelenlét: publikáljon kiváló minőségű tartalmat kereső-barát platformok-on, mint pl. Facebook, Twitter, G+, Pinterest, Linkedin. Minél gyakrabban posztoljon, érje el, hogy az emberek látogassák honlapját és adjon nekik olyan információkat, mely vásárlásra ösztönzik potenciális ügyfeleit.


A kereső és konverzió optimalizálás a kisujjunkban van. Ez az Ön cégének több eladást hozhat. Online jelenléte nem hatékony ? Mi vásárlókat szállítunk Önnek !

Bejegyzés megosztása:

Többnyire a keresőoptimalizálással kapcsolatos feladatokat látom el a Webstra csapatában, de emelett folyamatosan nyomonkövetem, mi is történik a folyamatosan változó digitális marketing világban és cikkeimben számot is adok az újdonságokról. Web: www.seohungary.eu, Linkedin https://hu.linkedin.com/in/seospecialista

Látogatottság növelés a Google Cégem segítségével
    • A Google Cégem segítségével könnyen felkerülhet a Google keresési listájának első oldalára, amely több látogatót biztosít weboldalának és nagyobb forgalmat cégének.

  • Teljes áttekintés a Google Cégem használatáról
  • Hogyan állítsa be, és mit tegyen, hogy a legtöbb potenciális ügyfelet elérje
  • Hogyan tartsa a kapcsolatot a vevőkkel a vásárlói hűség kialakításához
  • Google Cégem

Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Professzionális keresőoptimalizálási szolgáltatásunkkal gondoskodunk arról, hogy az Ön weboldala, az Ön számára fontos kifejezésekre a Google keresőjében az első találatok között szerepeljen.

További bejegyzések

Összes megtekintése